Äntligen Fredag 💕 💚 🌷🍃

wp-1456464781411.jpg

Godmorgon alla fina! Hoppas att ni sovit bra i natt! Steg upp strax efter kl 8 o har startat tvättmaskinen! KL 6 var jag ut med Blondi. Och kl 4 hade Mats varit ut med henne. Har varit ut med henne ett varv efter kl 8 också!

Filmade henne igår då hon sov o sprang…..men fick inte in videon hit . Den finns på min egen Facebook samt på min Instagram Paulahelenas

Ja, var ju till läkaren igår.Har en låsning uppe på ryggen. Fick en  cortisonspruta dit o order om att fara till en naprapat i nästa vecka.Bokade tid till en o ska på onsdag 9.40! Måste klara mej tills dess…vet ej hur det blir med vattenjumppan på tisdag. Måste se hur jag mår. Detta beror inte på reumatismen,vem som helst  kan få det!

wp-1456727293095.jpg

Sitter här med min kaffekopp o oj så gott det är på morgonen<3

Idag har Jessica 2 ”preppkurser”. Började kl 8 o slutar 12.20. Sen ska vi o handla. Har kikat på en bil vid Conalin i Jakobstad. Denna funderar vi på

img_chryslerHZI-724_07

Vi ska se nu hur det blir med den saken……..Skulle verkligen behöva en bil till . Denna är också automatväxlad o har dragkrok..det har inte C5:n

Det är bara jag o Blondi som är inne just nu. Sonen Andreas är i Åbo ,dottern Jessica på ”preppkurs” vid skolan o Mats är i ladugården o mjölkar samt matar korna!

Som jag skrev i föregående inlägg så är bönderna i Finland på Traktormarsch Helsingfors idag. Mats hade menat sej. Men så skulle dottern till 8. Annars skulle hon ha mjölkat korna + jag skulle vara med. Svärföräldrarna har  farit till Kokkola o serva bilen redan vid 7 tiden

Har startat tvättmaskinen o ska snart ta en dusch samt städa toaletten..behövs minsann!

Ikväll blir det fredagsmyys ❤

Vad ska ni göra idag?

19E4DCFA4EB8790708C48522A803E182

wp-1457675811485.png

(Bildkälla)

 

8 reaktioner på ”Äntligen Fredag 💕 💚 🌷🍃

  1. Så skönt att det löst sig med kylskåpet!
    Hoppas ni får tag i en bil till. Det är inte lätt när man är många i familjen som behöver ha en. Jag har automatväxlad bil och det är skönt när man har ont i händerna!
    Hoppas du får en bra fredag.
    Stor kram

    Gilla

    • Ja det är nog bra med automatväxlad bil! Citroen , som vi har, är automatväxlad! Fast såklart har flickorna tagit körkort med manuellt växlade. Och det ska sonen också Han börjar i bilskolan 26.4!
      Kram

      Gilla

  2. Funderar på vad preppkurs innebär?
    Snygg bil,kan vara skönt med automatväxel.

    I morse var jag och helghandlade, var hemma till 09.
    Så skönt att få det gjort innan massor av kunder invaderar affären.

    Väl hemma blev det att skura genom kylskåpet, och det behövdes sannerligen.
    Nu väntar jag bara på att Mini kommer i eftermiddag, ska bli så härligt!

    Kram och ha en fin dag!

    Gilla

    • ”preppkurs” är för att hon har studentskrivningar på gång. Har så svårt med att hänga med under lektionerna. Idag har hon preppkurs i matematik & finska. Automatväxlad bil är jätte bra. Vår Citroën C:5 är Automatväxlad men har ingen dragkrok
      Ha en bra fredag du med
      Kram💕

      Gilla

  3. Vilken fin bil! Förstår att ni är sugen på den. Jag har jobbat idag och barnen varit hemma, eller LIlleman var med sin pappa till farmor en sväng. Ikväll blir det lets dance och lite fredagsmys. Hoppas du får en fin kväll. Kram Annika

    Gilla

Oooo, man tackar så mycket för kommentaren 😃Ha en bra dag💝

