Vardagen börjar för ungdomarna!

wp-1451891323559.jpg

Ja, godmorgon alla bloggare o läsare!

Här i Pedersöre kommun börjar skolorna idag! Denna vecka då : 2 dagar skola, 1 dag  ledigt, 2 dagar skola….lite jobbigt för dem att stiga upp var det..kallt har vi

wp-1451891804452.jpg

Det ska ju bli ännu kallare….brr….

Jag har skjutsat ungdomarna till bussen. Började kl 9 denna första dag! C5:an startade utan motorvärmare..hade ingenstans att stöpsla i då Mats har i båda traktorerna…..

Planen idag då: Ja, funderade nog på att åka o handla ngt..ska via bokhandeln o så via kommunen med Jessicas timlappar. Men så börjar sonen Andreas kl 11.10 imorgon o vattenjumppan börjar kl 12. Så då skulle det gå på samma gång! Nå ska se nu hur jag gör…..

Sista maskinen tvätt snurrar o så går ju diskmaskinen också..ingen hade startat den igår på eftermiddagen så…..Mats vilar, väntar på att traktorerna ska bli så varma så dom startar!

Idag blir det gårdagens maletköttsås o makaroner till lunch samt sallad då också. Så är det ju dags för Metoject då det är måndag

Vardagen har börjat 🙂

19E4DCFA4EB8790708C48522A803E182

wpid-wp-1421769920757.jpeg

4 reaktioner på ”Vardagen börjar för ungdomarna!

  1. Här börjar sonen skolan igen på Fredag.
    Tror han vill göra mesta möjliga av det som är kvar av jullovet.
    Kallt har vi oxå, -11 grader samt lite snö.
    Men jag ska hålla mig hemma idag så det gör inte så mycket.
    Ha en fin dag!
    Kram

    Gilla

  2. Brrr, det var kallt ni har! Här är det 7 minusgrader och jag tycker att det räcker. Jag får så ont i mina händer.
    Vilka fina tulpaner du har!
    Önskar dig en skön måndagskväll
    Kram

    Gilla

Oooo, man tackar så mycket för kommentaren 😃Ha en bra dag💝

