En Fredagslista

Gillar ju listor som ni vet vid dethĂ€r laget 🙂 Denna hittade jag hos Sandra samt att jag sĂ„g den hos Lillemor ocksĂ„..

1. Var Àr din mobiltelefon?

Bredvid mej pÄ soffan

2. Var Àr din Àkta hÀlft?

Han Ă€r o jobbar i ”föusi”(ladugĂ„rden)

3. Ditt hÄr?

Behöver klippning..vÀxer sÄ det knakar

wpid-wp-1441986155510.jpegAnnars bra klippning, fÀrgen börjar gÄ ur ocksÄ..Har haft lÄngt dÄ jag var yngre

4. Ditt humör

Ja, rĂ€tt  sĂ„ bra just nu 🙂 Blir en myskvĂ€ll hĂ€r ❀

5. Din dagsplan

Denna dag Ă€r ju snart slut sĂ„. Men har i alla fall stĂ€dat, sista maskinen tvĂ€tt snurrar Ă€ntligen för denna gĂ„ng! Varit med Mats o handlat. Ätit pizza o snart blir det duschen

6. Det bÀsta du vet

Min man Mats & mina barn ❀   pengar pĂ„ kontot , sĂ„ det lĂ€mnar ngt efter alla rĂ€kningar, Den klara luften pĂ„ hösten

2-autumn-leaf-dance-72901(BildkÀlla)

VÀrkfria dagar: var Àr ni??? StÀdat hus, ren tvÀtt

7. Din dröm i natt

Kommer nÀstan aldrig ihÄg vad jag drömmer..men min dröm Àr att jag ska slippa denhÀr vÀrken!

8. Ditt LivsmÄl

Att aldrig glömma bort hur mycket jag Ă€lskar min familj ❀ Dom Ă€r det bĂ€sta som finns. Att fĂ„ barnbarn nĂ„ngĂ„ng. Att resa, planen Ă€r kanske Helsingfors i oktober. Dottern Cecilia skulle vilja o se Mamma Mia :). Jessicas klass ska i November o se den !

9. Rummet du Àr i

Vardagsrummet. Dottern sitter i andra soffan med sin Ipad

10. Din hobby

Promenader, vattengympa, blogga,lĂ€sning, speciellt Nora Roberts MacGregor pĂ„ svenska. Den senaste kom idag 🙂

macgregorwidgeta

(BildkÀlla)

11. Din skrÀck

Att det ska hÀnda familjen nÄgot eller Ät mej sjÀlv

12. Var vill du vara om sex Ă„r

DĂ€r jag Ă€r just nu..dĂ„ Ă€r jag redan 56 Ă„r! Ska fylla 57…pensionĂ€r sĂ€kert

13. Var var du igÄrkvÀll

Hemma

14. Vad Àr du inte?

Rasist, tÄlmodig, lugn

15. En sak du önskar dej

En ny dator, nya skor, ny vÀska & höstklÀder

16.Var vÀxte du upp?

I TerjÀrv i en tvÄsprÄkig familj. Mamma pratar finska. GÄtt i svensk skola.LÄgstadiet i TerjÀrv Högstadiet i Kronoby. Yrkesskolan i Jakobstad

17. Det senaste du gjorde

Åt pizza, hĂ€ngde upp vĂ„ta klĂ€der, laddade tvĂ€ttmaskinen

18. Dina klÀder

Svarta jeans, svart lÄng t-shirt, grÄ huppari

19. Din tv

Svart, mÀrke Philips ..tavelformat

20.Din dator

En HP l

21. Din bÀsta egodel

Min Sony Xperia z1 compact, vit

hÀmta (91)

(BildkÀlla)

22. Saknar du nÄgon?

Min fina pappa

wpid-dsc_1121.jpg

HĂ€r med sina 2 barnbarn…Cecilia & Elaine….visat tidigare

23.  Din bil

En Citroen C5 , grÄ , automavÀxlad, Ärsmodel 2003

24. NÄgot du inte har pÄ dej

Just nu?? Kjol, pyjamas, klÀnning

25. FavoritaffÀr

HM, Lindex (har jobbat dĂ€r 1990-2006.) Gillar mest HM  🙂 DĂ€r hittar man allt Ă„t hela familjen 🙂

26.Din sommar

Regnig o p.g.a det en vÀrkfylld kropp

27. Älskar nĂ„gon

Min familj ❀

28, FavoritfÀrg

Svart, grÄtt, vitt, rosa, rött

29. NĂ€r skrattade du senast

Skojade till det med mannen i mitt liv <3. SĂ„ idag!

30. NÀr grÀt du senast

IgÄr..av saknaden (pappa), vÀrken (jag blir knÀpp pÄ den) Jobbigt vÀrre. Rinner lite tÄrar varje kvÀll p.g.a vÀrken ;(

Ha en fin kvĂ€ll ❀

Oooo, man tackar sĂ„ mycket för kommentaren 😃Ha en bra dag💝

