Sköna Söndagen är här!

wpid-wp-1436076124949.jpeg

En solig söndag är det här…

Inte såå varmt

wpid-wp-1436076021401.jpeg

Ser ju inte så bra ut i fortsättningen då……

Idag har jag vaknat vid halv 9 tiden…med lite huvudvärk igen 😦 Inte så kul men det ska nog gå i alla fall !

Igår var jag o tippa lotto samt o köpa glass…..tvättade endel kläder också.

wpid-wp-1435848045469.jpeg

På kvällen var ungdomarna alla 3 o fixade ”föusi” (ladugården). Mats var o bala. Cecilia mjölkar i helgen…ännu ikväll. Sen har hon ledigt till den 18 juli…

Mats kom hem vid 23 tiden..ngt med balaren igen, så det ska han fixa idag. Inga stora saker som tur är!

Vad händer idag då? Det minsta möjliga skulle jag tro! Ska laga wienersnitzel till lunch o potatis då….plocka in de torra kläderna

Planen var Helsingfors i veckan. Mats har semestervecka. Men nu måste han få den första skörden ensilage klar före. Så det ser ut som att tidigast onsdag far vi iväg nu då 🙂 Och ser ju ut som så att: Jessica har jobb, svärisarna ska köra henne, Andreas kommer ej heller med. Eftersom han inte ryms med….det ska flyttas grejor tlll Cecilias nya lägenhet. Hon lämnar i Helsingfors då. Ska sen följande vecka till Danielas familjs villa. Kommer hem den 17 juli…

Cecilia & Daniela vid Bennäs tågstation

wpid-wp-1436076050185.jpeg

Sen så ska det handlas mat imorgon. Troligen en tripp till Karleby. Det ska väl vara mera balnät. Men jag far först sen då Jessica kommer från jobbet tänkte jag….blir väl att skjutsa då tror jag….skit då vi bara har en bil! Har sett på endel på internet, men Mats har så bråttom med ensilaget just nu.

På tisdag ska vi en vända till Terjärv. Min hemgård är ju såld o ska tömmas. Cecilia ska få glas o tallrikar därifrån

Ha en Skön Söndag!

9087DF80323C26C271ED444019086A21wpid-wp-1436076802443.jpeg

2 reaktioner på ”Sköna Söndagen är här!

  1. Här har det oxå blivit lite svalare tycker att det känns skönare nu.
    Hoppas din Söndag blir fin.
    Själv ska jag ägna mig åt återhämtning, du kan läsa varför på min blogg.
    Ha det så gott!
    Kram

    Gilla

Oooo, man tackar så mycket för kommentaren 😃Ha en bra dag💝

