En bra resa & idag är det Riksdagsval i Finland

En solig o rätt så varm dag är det idag 🙂 Såå härligt! Har varit o skjutsat Jessica till gymnasiet o före det och röstat. Jessica fick ju rösta för första gången! Nu har dom farit till Polen. Kommer hem den 23 april…

Få se sen vem som vinner valet. Det är ju Riksdagsval i Finland. Ska bli intressant. Jag tror att Centerpartiet vinner o sen att Sannfinländarna tar andra platsen.. Samlingspartiet o SDP klarar sej sämst…

Resan till Umeå var trevlig som alltid. 🙂 Vi for  ju i torsdags (16 april).

Taget på båten…

wpid-wp-1429441346935.jpegJag till vänster i röd tröja

Då vi var i Umeå så var vi först till   Glassbonden. Dom har ca 28 kor o endel av mjölken blir till glass..wpid-fb_img_1429210491109.jpgwpid-img_20150417_062914.jpgwpid-fb_img_1429210511358.jpgHär är hela gänget o ägarna

wpid-fb_img_1429246746280.jpgHär berättar ägarna om sin verksamhet

wpid-dsc_0755.jpgVäldigt intressant 🙂

Sen blev det incheckning på hotellet o jag träffade Annika

wpid-dsc_0756.jpgDet var ju så trevligt med en bloggdejt 🙂 Hoppas verkligen att vi träffas i sommar om dom kommer till Vasa !  Eller så far vi en sväng till Umeå i Juli då Mats har ledigt en vecka 🙂

Sen så satt vi o de andra damerna en stund i hotellets restaurang …

På fredagen så var det frukost allra först . sen styrde vi kosan mot Hälje Gård. Där fick vi lite info om fåren o så dikor o allt möjligt annat som dom hade på gång där…bla. opera i fårhuset 😉

wpid-dsc_0761.jpgSamt att vi fick lammburgare..

FB_IMG_1429330424639Gott var det , men så stora så man blev mätt 🙂

Efter det styrde vi kosan till Inger Edlunds gård . Det är en Ekogård o hon driver den tillsammans med sin man o dotter. 65 kor o ladugården byggd 2012.

På kvällen var vi på middag till Restaurang Droskan. Vi skulle var där kl 18…såhär var jag klädd

wpid-dsc_0762.jpgOch detta åt vi

Sen gick vi tillbaka till hotellet o satt i deras restaurang en stund igen 🙂

Igår var det först lunch. Sen var några av oss ut på en promenad o kl 12 skulle vi vara utcheckade från hotellet. Vi hade shopping på programmet. Var till Ehrsboda handelsområde o till Strömpilen….Båten for kl 18 svensk tid….bilder från baren i båten

FB_IMG_1429382038931DSC_0763DSC_0764

På första bilden syns jag i rött om ni klickar på bilden så den blir större 🙂 Där nästan mitt i bilden….På båten åt vi potatismos o köttbullar . Gott var det. Köpte en Wiskey flaska åt Mats o så godis åt dom andra o mej 🙂 Glad blev Mats åt wiskeyn ❤

Vi var framme vid 23.30 finsk tid i Vasa. Buss till Edsevö o Mats hämtade mej ❤ Var hemma vid 1 tiden på natten. Sååå trött….

Oj.oj vad mina skrattmuskler är sjuka 😉 Vi har alltid så roligt med dessa damer 🙂

Upp rätt så tidigt idag för Jessica skulle packa o hon ville ha samma väska som jag för den var ju större. Så jag fick plocka ur den…

Gissa om jag får tvätta kläder ? Jo, en massa var det här igen..Jessica hade ju tvättat lite av sina egna som hon skulle ha med..Ingen har egentligen handlat ngt, så det blev köttbullar o potatismos härhemma också. Imorgon måste jag nog o handla mat!

Har varit ut o gå med Blondi en sväng. Nu sitter Andreas o gör sina läxor o Mats är i ”föusi”. Tomt här nu då Jessica ej är hemma….

Nu ska jag hänga upp våta kläder, men först ska det läsas bloggar!

Ha en bra fortsättning på söndagen!

FEE71F66A11B91023F69AA5FB64FB9CF

Oooo, man tackar så mycket för kommentaren 😃Ha en bra dag💝