Fortsättningen om vår vecka …..

10933911_866213680109299_2308484300701908276_n

Här kommer fortsättningen….

Vi sov till efter 8 på torsdagen, men hann skjutsa ungdomarna till bussen o hämta hem dem också. Annars behövde jag inte till fysikaliska. Ringde dit o ändrade tiden till nästa veckas torsdag i stället. Dammsög här också samt tvättade kläder….hade inte ut mattorna alls….

På fredagen var det Mats´ 50 årsdag! Han fick GPS:en som jag hade köpt o en t-shirt av Jessica. Pengar av sina föräldrarna samt blommor. Vi packade vad vi skulle ha med till Vasa. Ändrade planer blev det ju: Vi sov alla på hotellet.85€ /pers för hela danspaketet med frukost på lördagsmorgonen o middag på fredagskvällen…..

Kom till Vasa vid 12.30 tiden….gick en vända på RewellCenter..var o äta till Amarillo. Mats drack en öl så jag körde till hotell Waskia, Tropiclandia. Hade bokat ett dubbelrum på torsdagen….det var inte städat än, så vi satt o väntade en stund. Där bredvid oss satt ”Arvingarna” som skulle spela på kvällen…..Efter en stund så kom dom o sa att rummet var klart 🙂 For upp o vilade samt duschade…..Jag hade en svart ganska kort klänning med spetsärmar o svarta stövlar på mej under kvällen. Köpte ju strumpbyxor vid HM på dagen…samt såklart en liten väska….glömde min hemma såklart…..

Sen så fick jag en hög med sms av vännerna….vi skulle träffas alla halv 7 i ett av rummen…for dit o alla utom jag drack öl..gillar inte smaken på öl…..Ca halv 8 tiden for vi till restaurangen….Måste ju skriva att servicen var under all kritik….man fick vänta o vänta

11050228_940371175973194_6913130322330374823_nHär väntar gänget på mat….Mats till höger i bilden. Och fjärde från höger jag ….Till vänster av mej sitter min kusin Ann..mittemot mej sitter Anneli. Bredvid henne Monika o sen Gitta…Det är mina vänner från högstadietiden 🙂 Vi är ju 10 pers i gänget 🙂 Så männen sitter ju där också 🙂

wpid-fb_img_1425679523525.jpg2 av mina vänner….Monika & Anneli.

En trevlig kväll var det ju alltid då vi är ute med hela gänget!

Dansade rätt så mycket o sen var det ju många som hade födelsedag samma dag som Mats 🙂 Men mycket lite kännt folk såklart…..Efteråt for vi upp på ett av rummen  o prata…blev nog sent igen…Inne på vårt rum vid halv 3 tiden på natten. Frukosten serverades 6-10.. Så alla bestämde att vi skulle träffas halv 10…..

På morgonen ringde avbytaren att det stod vatten i mjölkningsgropen….så vi plockade ihop våra grejor o for o äta frukost ca halv 10….Synd att vi hamnade o fara hem då redan.. Men vad hjälper det……In via Prisma för att handla lite mat till helgen….Hemma ca kl 13. Lagade lasagne till mat. Ungdomarna hade ätit vid svärmors..

Sen kom ju jag på att jag inte har Metoject sprutor tills måndagen. Så jag var en sväng till apoteket i stan. Tog det lugnt sen på kvällen….såg lite tv o for o sova ……

Vaknade vid halv 10 tiden imorse….

Tvättar kläder, Mats for o träna. Andreas har en kompis, Jakob, här nu. Dom spelar Playstation. Jessica for en sväng till stan….beställde denna åt mej  IMG_7156 Hoppas att hon kommer ihåg den 🙂

Det var den veckan! En bra men jobbig vecka….

Det dyker nog upp ett inlägg till idag, men kommer att tidsinställa den. Blir svar på era frågor 🙂

Ha en bra forts på Kvinnodagen!

9087DF80323C26C271ED444019086A21

En reaktion på ”Fortsättningen om vår vecka …..

  1. Så härligt ni verkar ha haft det hela veckan (förutom tågförseningar och sånt så klart!) Grattis också till Cecilia, som träffat någon. 🙂
    Nu ska jag läsa dina svar från frågestunden. Hoppas du har en skön söndag!
    Kramar

    Gilla

Oooo, man tackar så mycket för kommentaren 😃Ha en bra dag💝

