Torsdagsfunderingar….

Nu har jag städat klart 🙂

städa1
Pust vad tungt det var idag..fick ont i ryggen o händerna!

Men ska väl börja med gårdagens besök till Fysikaliska. En bra fysioterapeut var jag till 🙂 DIskuterade min händer o så ryggen o höften. Hon kollade på datorn var röntgenbilderna visade…så dom visade nu att jag troligen haft en fraktur i ryggen.Men den har läkt av sej själv. Kommer ju nog ihåg hur det kan ha gått till: Då barnen var små o Andreas hade problem med sina ögon. Jag skulle till Vasa sjukhus med honom dagen efter…mamma var här då, för hon kom med till Vasa. Var o duschade på kvällen o så halkade jag o slog ryggen i en kant

wpid-dsc_0637.jpgDet gjorde såklart ont i jag slapp inte upp. Mats fick upp toalettdörren o kom o lyfte upp mej. Alldeles blåslagen var jag. Men for ju aldrig till läkaren…och det gick bra i Vasa…..

Ja, så nu har det börjat ”bråka”…Fick även ultraljudsbehandling för ryggen. Och jag är väldigt svag på vänster sida…klart är ju att då det gör ont så kan jag inte stiga ordentligt på den sidan….Fick jumpparörelser , men idag kan jag inte göra dem….har för ont just nu…Ska fredagen den 13.2 kl 10 nästa gång….

Jaha o så var det frissan….

Före

wpid-dsc_0619.jpgEfter

wpid-dsc_0635.jpg

Betydligt bättre 🙂 Och jag är nöjd 🙂 Det är endast klippt denna gång ….

Direkt hem o ut med mattorna, dammsuga, laga mat o tvätta golv..Var också ut o gå  med Blondi…..som vanligt då 🙂

Nu ska jag surfa lite o kolla hur det ser ut på Svenska Teatern med ”Mamma MIa” föreställningen. Min frissa pratade om att det säkert finns paketpris. Alltså så man kan sova på hotell 🙂 Och ha en biljett till föreställningen . Tänkte då Mats blir 50 år om vi skulle fara….

Ha nu en fortsatt bra dag!

9087DF80323C26C271ED444019086A21hämta (31)

3 reaktioner på ”Torsdagsfunderingar….

  1. Usch så jobbigt med ryggen, ja skador som man gjort tidigare kommer ifatt oftast när man blir äldre. Jag föll och slog mig illa i ena höften för flera år sen. Sen hade jag ont där ibland. Men för sex år sen kunde jag inte gå utan kryckor,och när dom undersökte ordentligt med magnetröntgen syntes det en spricka i höften som var kraftigt inflammerad. En kraftig antibiotikakur i två månader så läkte sprickan. Nu känns den lite ibland bara.
    Tänk så det kan bli. Hoppas du får riktigt bra hjälp nu och slipper ha så ont. Du får tänka lite på dig själv också och försöka ta det lite lugnt.
    Det låter som en toppenbra femtio-års present som du funderar på till Mats.
    Kram och sköt om dig♥

    Gilla

Oooo, man tackar så mycket för kommentaren 😃Ha en bra dag💝

