Lördagsplaner..

hämta (75)

Hoppas  att lördagen börjat bra 🙂

Här hade jag nog sovmorgon …sov till halv 10 🙂 Skönt att sova ut! Under vintermånaderna blir det att skjutsa ungdomarna till bussen på morgonen under vardagar.

Här sover dom än. Mats for till ”föusi”

Det är jättehalt därute idag konstaterade jag då jag var ut med Blondi

wpid-wp-1421480451891.jpegVi har plusgrader, men mot kvällen blir det minusgrader igen. Vädret kan ju inte bestämma sej om det ska snöa, vara kallt, regna el plusgrader! Den finska vintern….

Jag har vikt bort torra kläder som hängt lite överallt härinne. Bäddat sängen o funderat på vad jag ska ha på mej ikväll

Detta tänkte jag

wpid-dsc_0583.jpgSvart långa stövlar till 🙂 Kanske jag byter ut jackan till en svart, vi får se 🙂

Idag ska ungdomarna hjälpa Mats i ”föusi”, Det ska flyttas kvigor från gamla sidan till nya sidan. Han kommer in o säger om det. Kan bli först efter lunchen som idag blir ugnskorv o potatismos. Sen blir det nog en sväng till byns affär. Ska vara ngt gott åt ungdomarna tills ikväll 🙂 Dom ska vara hemma.

Vi kör inte såå mycket med Peugeot nu..bara i nödfall. Funderade på att ha ngn att se vad som borde göras på den. Fick brev att C5:n ska besiktas. Så den är nog bara att visa upp skulle vi tro. Peugeot är en annan femma. Kom också brev från besiktningskontoret om den.

Har hållit på o vikt kläder..så nu har jag jättesjuka händer 😦 Vädret gör ju sitt till också…..

Hann inte igår till pappas grav..men tände ljus här på kvällen…..Bilden i föregående inlägg  tog jag från brorsans Instagram 🙂

Ha nu en fabulous lördag!

137285A06814EE09D484A22868652B8A5838_541017159295621_1666256105_n

(googlade bilder förutom Outfiten & vädret)

4 reaktioner på ”Lördagsplaner..

  1. Hoppas ni hade trevligt igår! Vi hade en ganska så lugn dag. Jag var ute och vecko-handlade och tankade bilen, det var väl det enda.
    Hoppas du får en skön söndag!
    Kram

    Gilla

Oooo, man tackar så mycket för kommentaren 😃Ha en bra dag💝

