Lördagen är här :)

good morning

Hoppas att ni har en fin morgon!

Idag fyller min fina  mamma 80 år. Vi ska tro att hon orkar. Vi ska till min hemby Terjärv o fira. Blir att fara till Restauranag Marina´s till kl 13…kommer  foton nån dag senare!

Ganska kyligt idag..runt -8 grader har vi o igår kom det snö hela dagen.

Var ju med Cecilia till stan. Först for jag till banken, Cecilia for o köpa tjocka strumpbyxor åt mej & henne. Var till bokhandeln, endel böcker kommer må-tis. Jag fick ett samtal från fysikaliska. Ska dit på paraffinbehandling av händerna efter vattengympan på tisdag…runt 13.30 tiden 🙂 Så då ska jag fara o köpa böckerna 🙂 Ska texta åt väninnan A om vi hinner med en träff! Vi träffades senast nån vecka före jul…

Sen så var jag till Trefoil o fråga om datorn. Inte klar än. Funderade på vart Cecilia tog vägen…träffade på en väninna C. hon frågade om vi kommer på Midvinterfest den 17. Och det gör vi ju. Köper inget nytt till det. Har den svarta klänningen som jag hade den 5 dec på julfesten. Ringde Cecilia o så for vi på kaffe till Fredrika. Efteråt var vi till CM o handla…Apoteket o Emotion blev det också. Kom ”passligt” tills bussen kom med ungdomarna så vi fick hem dem medsamma. Jessica hämtade pommes & korv som jag glömde. Hon sa då hon kom hem att en grannarnas hästar är på rymmen. Jag hittade deras dotters mobilnummer o textade åt henne om det. Fick till svar efter en stund ”Tack för infon 🙂 Hästen är infångad o bakom lås & bom”…Så går det till på landet 🙂

Var o gå en sväng med Blondi också..sen åt vi o myste framför tv:n.

Idag har jag vaknat vid 8 tiden..lagt i både disk o tvättmaskin. Konstaterade nyss att vi glömde köpa kaffe. Jessica pratade igår om att fara en sväng till byns affär på förmiddagen. Tänkte hon kan ju köpa 2 paket kaffe medsamma.Filter har vi 🙂

Ha nu en bra dag alla!

137285A06814EE09D484A22868652B8Awpid-img_131819524453392.jpeg

5 reaktioner på ”Lördagen är här :)

  1. Visst är det alltid något man glömmer handla. Men kaffe måste man ju ha 🙂
    Hoppas ni får ett trevligt firande av din mamma. Grattis till henne!
    Maken hälsar och tackar för gratulationen.
    Må så gott nu!
    Kramen

    Gilla

  2. Ja alltid glömmer man ngt när man handlar 🙂
    Vad BRA att du kunde hjälpa grannarna så att hästen blev infogad sms o mobiler är väldigt bra 🙂
    Du verkar ha fullt upp!
    Grattis till din mamma & hoppas hon orkar med kalasandet idag 🙂
    Kram ❤️

    Gilla

  3. Ett stort grattis till din mamma, och det blev en fin dag hon fick. Ni har verkligen riktig vinter.Här håller snön som kom på att regna bort nu, tråkigt….
    Så bra att det fixade sig med hästen, på landet måste man hjälpas åt…
    Kram vännen**

    Gilla

Oooo, man tackar så mycket för kommentaren 😃Ha en bra dag💝

