Godmorgon tisdag!

behappy

bildkällla

Godmorgon, godmorgon på er!

Blev lite tidig väckning,  vaknade till vid 6.15 o inte hade ungdomarna kommit ner då än. Så jag steg  upp o for o kolla. Jessica satt på sängkanten o hade jätteont i huvudet, migrän stackaren..Väckte Andreas o honom har jag skjutsat till bussen..de regnar snöblandat här just nu o är halt…

Så Jessica är hemma. Hon har själv fått bestämma hur hon gör…Det har varit problem med fibernätet här, men nu verkar det att funka igen 🙂 Vi tar ju tv från fiberkabeln liksom internet. Tv:n har funkat men inte internet.. Men nu så 🙂

Mats for inte till Seinäjoki idag. Dom for redan kl 7. Ministern skulle vara där kl 9. Så det kör ihop sej med ”fousi” ( ladugården…Han menar sej med till stan då jag far på vattenjumppan idag.

Vi ska äta vid 11 tiden o vid 11.20 far vi. Jessica klarar sej nog härhemma. Jag menar att jag INTE går från vattengympan (Östanlid) till stan! De har jag gjort en gång o det var JOBBIGT åt mina stackars ben. Har ju såå ont i höften också. Sa det åt Mats, så jag ska ringa honom el så sitter jag på med en som bor inne i stan.

Vi ska nog o handla mat idag , börjar ha tomt i skåpen igen som vanligt.. Dagens mat blir gårdagens malelköttsoppa

Jessica ligger på soffan nu o försöker sova…hoppas att hon kan fara till skolan imorgon!

img_6062 (2)prevsig (1)

3 reaktioner på ”Godmorgon tisdag!

Oooo, man tackar så mycket för kommentaren 😃Ha en bra dag💝

