Lördagsmorgon & annat

a30be-images

Ja, godmorgon på er!

Hoppas att ni har en fin morgon! Jag har sovit till kl 9 idag..otrolligt för att vara mej. Brukar inte sova såå länge..det är år o dar sen jag sov såå länge.

Vaknat med ont i kroppen.så är det efter gårdagens besök till Karleby. Men det visste jag ju, så det är inget nytt heller. Sånt är mitt liv…..

Fortfarande trött o har ont men tänkte om jag snart skulle ta en dusch, så känns det säkert bättre 🙂 Ska vika bort torra kläder o så ladda en tvättmaskin nu igen..det tar inte slut här som sagt..tvättkorgen svämmar över.

Igårkv blev det pommes o småkorvar med sallad till. Såå gott ! Längesen vi lagat själva.

Då Mats o jag nyss börjat vara tillsammans på 80 talet så brukade vi alltid laga det varje fredag..satt o såg ngt på tv medsamma vi åt. Fick såna känslor för det..hur det var före barnen o före vi bodde här…Hit har vi flyttat 1996…tog över gården 1995 i samband med att Finland gick med i EU. Först bodde vi inne i byn 1 år..renoverade här då..Nu är vi lite i startgroparna att börja renovera igen!

Övervåningen ska renoveras..samt toaletten…och jag har pratat om bastu o tvättstuga i källaren sen jag flyttade hit 1996 ! Inget har hänt ännu, men jag lever på hoppet att det ska bli av nu

Vädret idag ja

wpid-wp-1416641379226.jpegDet har snöat i natt igen..myyysigt med snön, men den är ju jobbig också 🙂 Mycket ljusare är det ju 🙂

wpid-wp-1416641411198.jpeg

Vi får ju se hur det utvecklas detdär vädret…I södra Finland lär dom ska ha fått jättemycket snö.Inte pratat med Cecilia än. Ska nog ringa i helgen. Härligt att få hem henne nästa helg ❤

Idag är det Julöppning i stan. Jessica ska dit o jag tänkte hänga med 🙂

Ingen dagens jag idag..sitter i pyjamas o morgonrock 🙂

Ha en bra lördag alla!

F8BF66DB6229DCEE93B138154E6FCC79img_6062 (2)

6 reaktioner på ”Lördagsmorgon & annat

    • Godmorgon! Sovmorgon idag med 🙂 Såå skönt 🙂
      Det snöar idag med ..härligt med det vita!
      Ha en fin söndag!
      Kram

      Gilla

  1. Härligt med sovmorgon! Det fick jag också…
    Hur var julöppningen idag? Jag längtar efter att åka på julmarknader här, men vet inte om jag får med mig någon.
    Hoppas du har en skön lördagskväll.
    Kramen

    Gilla

Oooo, man tackar så mycket för kommentaren 😃Ha en bra dag💝

