Detta förändrade mitt liv & Livet efteråt

Här kommer mitt inlägg om det som förändrade mitt liv

Det var under tiden jag var gravid med min yngsta…han är född 1998. Började få sån värk i händerna samt hade ont i ryggen o höften..foglossning…
Då hände sej detta : jag var den 8 juni till mödrapoli. Där sa dom  att jag inte skulle röra mej så mycket ….den 9 juni ringde dagmamman , där Cecilia var o skötas. Hon var 4 år då. Saken var den att hon försvunnit från dagmamman. Alla sökte henne o till sist var det flyget som hittade henne i gott skick. Hon hade varit försvunnen o 4 timmar! På natten fick jag värkar o vi åkte in till BB.
Sonen blev född 10 juni med kejsarsnitt o var 4860gr…51 cm. Allt gick ju bra till slut..

Cecilia just nu 🙂 Hon hade lite trauman o var otrygg, men numera mår hon bra o  har självförtroende..20 år o utflyttat till Helsingfors

Andreas som 1 åring samt nuförtiden

Men så kommer vi till mej då….hade livmoderinflammation nästan konstant efteråt o sjuka leder..speciellt händerna. Det blev en operation…så dom tog bort livmodern..det var 2002.
Fortfarande hade jag jätteont i ryggen, höften, fötterna o händerna….vid 2006-2007 så var jag sjukskriven för värken o i samma veva blev min pappa sjuk..han hade Alzheimers sjukdom o prostatacancer. Fick lunginflammation o kroppen orkade inte mera. Dog januari 2007….ett svärt slag för oss alla!
Fick remiss till laboratoriet samt röntgen. Så ringde dom o sa att allt visar på att jag har ledgångsreumatism. Då blev ju livet betydligt jobbigare, Men man lär sej leva med det. Först hade jag superduper mycket värk, så jag åt massor av värkmediciner. Men fick ju såklart magsår av dem. Så nu vågar jag inte äta så mycket värkmedicin ….bara Panadol vid behov..
Försökte ju jobba i ladugården med mjölkningen….men, men det blev ohållbart Sjukskriven hela 2012….tidsbunden invalidpension 2013 o så detta år 2014. Fortsättningen vet jag i detta nu inget om. Kan inte jobba med mina händer. Har ingen kraft alls i dem….

Men det går på ngt sätt i alla fall!

Har ju en härlig familj o så har jag vattenjumppan 🙂

Ha en fin dag alla!

En reaktion på ”Detta förändrade mitt liv & Livet efteråt

Oooo, man tackar så mycket för kommentaren 😃Ha en bra dag💝

