Fredag & Mitt Vinterland :)

Ja idag är det Fredag  igen!
Har inte hunnit med nåt inlägg förrän nu..
Steg upp vid 8 tiden. Jessica skulle till 9, for med bilen. Sen så väckte vi Andreas Han började 11.10. Går ju ingen buss då.
Lagade mat mellan varven o städade klart…sen så åt vi runt kvart över 10..så han skulle hinna äta!
Jag har skjutsat honom till skolan o kommit hem. Funderade nog att åka in till stan på samma gång, men vi handlade ju igår o så måste åtminstone jag o Jessica till stan imorgon. I o för sej borde Andreas med.Han behöver nya jeans o det kom ju rabattkuponger till Kappahl som gäller än. Men han är svår att få med….
Periodbyte på måndag i skolan o det ska kollas ikv om vi behöver köpa böcker  el om vi har av Cecilias gamla. Kan ju hända att dom har nya böcker i endel ämnen. Ska kollas! Men jag tror att provveckan fortsätter några dagar i nästa vecka än! Men bra att ha böckerna tills dess!
Hej mitt vinterland har vi här hos oss…

Såå fint med den vita snön o solen 🙂
Vädret idag
Vädret ska ju ändras igen en gång o det känner jag i mina leder..har såå ont i båda höftena just nu. Sovit dåligt…..
Då jag kom hem, efter att jag skjutsat Andreas, skulle jag ut o gå med Blondi. Hon var fast därute. Mats var o tog lös henne o jag höll inte i ordentligt i kopplet..så då slet hon sej lös med kopplet hängande efter sej….jobbigt värre att få fast. Men äntligen gick det..jag föll på isen o tog emot med höger hand…oj, va det gjorde ont!Det är bättre nu 🙂
Såhär trött blev Blondi
Inga direkta planer för helgen..vi ska se vad det blir….Farsdag på söndagen.
Ska köpa farsdagskort åt Mats o svärfar. Har ju ingen pappa i livet mera…I januari 8 år sen han dog. Åt Mats har jag köpt hörlurar till mobilen. Han brukar använda mina, så han behöver nog egna. Kanske strumpor till…det behövs alltid….
Sista maskinen tvätt snurrar nu..sen är tvättkörgen tom för denna gång.
Messade åt väninnan G om nån träff idag..väntar på svar så småningom
Ha en fin helg alla!

3 reaktioner på ”Fredag & Mitt Vinterland :)

Oooo, man tackar så mycket för kommentaren 😃Ha en bra dag💝

