Torsdagsmorgon lite senare…

Ja, godmorgon på er!
Klockan är snart 10 o jag har inte hunnit med ngt inlägg tidigare!
Sovit som en kratta p.g.a värk i höften..blää….å så blev det kyligare nu också
Solen skiner ju åtminstone..men det är kyligt…
Nåja imorse då….Jessica kom ner vid 7 tiden. Hon började kl 9.25 p.g.a provvecka. Jag visste att Andreas har prov idag o trodde han skulle börja 9. Jessica väckte honom o så kom han ner 7.20 o sa att han missat bussen. Provet börjar kl 8 sa han. Och inget hade han sagt igår på kvällen!
Så  då var det bara att klä sej  o skjutsa honom till skolan. Går ju inte att ändra på provtiderna så….Vi hann nog trots att det skulle skrapas rutor igen….
Kom hem efter kl 8 nångång….drack kaffe o skulle diska..blev tjafs om det så som vanligt. Dåligt morgonhumör som sagt….nå det blev bra sen o jag har inte än diskat! Jessica for med Peugeot till skolan….Jag har duschat o sitter o funderar på att diska nu då..
Sen ska jag har ut mattorna, tänkte jag. 
Vi ska o handla på eftermiddagen idag. För imorgon kommer han som ska mala mat åt kossorna. Tänkte då att jag städar i morgon klart…..
Mats ska med o handla. Han ska ha ett nytt batteri åt ena traktorn som han inte hunnit med att hämta..Till lunch blir det maletköttbiffar, potatis, sås o sallad
Här kommer fotot på klänningen jag köpte från Kappahl i tisdags
Blir bra med en svart kort kavaj till då 🙂 Tänkte ju till julfesten som är den 5 december!
Dagens jag
Jean Kappahl, tröja o cardigan  HM
Idag tänkte jag ju också tvätta kläder, men tvättmaskinen är upptagen just nu. Ska åtminstone börja med att diska…..
Annars, vilken tur att vi fick in kvigorna som varit utomhus! Fick in dem igår 🙂
Ha en fin dag alla!

6 reaktioner på ”Torsdagsmorgon lite senare…

  1. Nu har vi kommit från stan då vi var o handla..och så for ju strömmen igen! Jag som tvättar kläder o ska börja med dammsugningen…Fast nu kom den tillbaka. Få se om jag orkar dammsuga idag

    Kram

    Gilla

  2. Hujedamej så kallt du har …grrrr 🙂
    Jaha så där kan de bli ja, att man åker på att köra barnen när de missat bussen, känner igen de där, även om de var många år sedan nu, mina barn är ju utflugna sedan länge.
    Hoppas du får en fin,fin helg.
    Kramiz

    Gilla

Oooo, man tackar så mycket för kommentaren 😃Ha en bra dag💝

