Ny vecka!

Så var det måndag igen! Denna vecka har jag min semester som jag skulle haft i December. Men då var jag sjukskriven!
Har varit o visat avbytaren som kom kl 6. Han har ju varit tidigare här o kan allt, lite långsam bara…han är här fortfarande! Men nog går det säkert bra. M for dit nu också.

Har skjutsat alla 3 till bussen som for 08.20. C började kl 9 som dom andra. Det är alltid så, då dom har prov i gymnasiet. Sen ska A o J hämtas kl 16.20 från bussen. C har bilskola till kl 18. Blir troligen en sväng in till stan då o handla lite mat igen!

Har börjat med klädtvätten igen! Ett sånt berg…

Snart klar med dom ljusa kläderna…men hur får jag ner de våta kläderna till torktumlaren? Ja, det får vi se……

Har inte sovit så bra i natt ;( Usch för värken!! Blir inte bättre fastän jag har sjukledigt, vila blir det ju inte bättre av heller!Vi får hoppas att reumatologen kan sjukskriva mej ytterligare på onsdag. Klarar inte av att mjölka korna! Kan ju inte knyta högra handen ;( Den är så svullen nu….

Vädret är lite soligt, ingen snöstorm o -7 grader….bättre i alla fall!

SkitCitroen går inte att köra med nu!. Kylarslangen är sönder. M sökte en ny på nätet. Han kan byta den själv. Hittade också en ny fläkt för 70€. Men den kan han inte byta själv, hela instrumentpanelen ska ut….efter att han varit i ladugården ska han fara o kolla på grejorna. Hoppas ju på att jag kan åka med Citroen till Vasa på onsdag. Vet ju inte om M hinner med o på G lät det som att hon inte kommer. Jag har svårt att köra långa sträckor med Peugeot…..Citroen är bekvämare åt ryggen! Hade tänkt att äta där o springa vad jag orkar i affärerna. Har ju ingen brådska hem direkt heller!Det är så sällan vi är till Vasa fastän det bara är ca 100 km dit. Vi är oftare till Karleby som ligger närmare.

Ungdomarna har sportlov i nästa vecka. Vi borde åka o hälsa på mamma, flickorna skulle vilja en sväng till Vasa o shoppa o så ska jag den 29 till labben o den 2.3 o få medicinen som dropp, om det fortsätter…det vet jag ju då jag varit till reumatologen på onsdag

Idag blir det tydligen köttbullar till lunch o potatismos..tänkte jag ut då jag steg upp 🙂 Köttbullarna räcker till kvällsmaten också !

Här kommer en nytagen bild av mej

Tagen med mobilen, så inte så bra kvalitet!

Önskar er en bra början på veckan!

En reaktion på ”Ny vecka!

  1. Hoppas det går bra med avbytraren denna vecka…
    Egentligen skulle du ju inte ha semester utan vara sjukskriven när du är i så dåligt skick… På semestern ska man njuta & gör ngt kul 🙂

    Köttbullar är alltid gott 🙂

    ha en fin dag!
    Kram

    Gilla

Oooo, man tackar så mycket för kommentaren 😃Ha en bra dag💝

