I natt har jag sovit bĂ€ttre 🙂

Har nu skjutsat alla 3 ungdomarna till bussen o varit via kommunen med sjukintyget. Har fĂ„tt meil dĂ€rifrĂ„n att dom hör av sej senare idag om vem som kommer i morgon….

Idag Ă€r det tĂ€nkt att vi ska o handla till stan. Troligtvis Ă€ta lunch dĂ€r ocksĂ„, fast jag fick inget svar av M dĂ„ jag frĂ„gade. SĂ„ jag lagar inget….blev som sagt lite sur ;(

VÀdret dÀrute Àr kyligt idag -20 grader som bÀst. DÄ C steg upp var det -14 sa hon. SÄ jag har inte lagt i motorvÀrmarn. Bilen startade nog.

SvĂ€rfar Ă€r friskare, fast han hostar ju….han for nog i gamla ladugĂ„rden i morse. Blir ju lite mindre Ă„t M att göra dĂ€r dĂ„.

Jag har vikt torra klĂ€der o startat diskmaskinen nyss. Nu vilar jag hĂ€nderna igen ….

Efter att jag hĂ€mtat ungdomarna frĂ„n bussen kl 15.20 ska jag skjutsa hem A. Sen ska C till daghemmet o frĂ„ga praoplats. SlĂ€pper av henne dĂ€r. Ska med J till HVC hĂ€r i byn o kolla upp ifall hon har astma. C fĂ„r komma gĂ„ende dit. Hon ska Ă€ven ringa till skolan o frĂ„ga idag. Hon har prao mĂ„ o tis i nĂ€sta vecka. Hon menar sej till BarntrĂ€dgĂ„rdslĂ€rare efter gymnasiet. Det finns BarntrĂ€dgĂ„rdslĂ€rarinstitut i stan. Eller kanske hon vill lĂ€ngre bort. Hon mĂ„ste ju ta reda pĂ„ ifall Åbo skulle ha det…..

Jag har rÀtt sÄ ont idag ocksÄ;( Undrar vad detta ska bli till?

Till frĂ„gan om jag har nĂ„n annan som kan skjutsa o kuska barnen: NĂ€, tyvĂ€rr inte ;( M Ă€r i ladugĂ„rden o jag kan inte frĂ„ga av svĂ€risarna sĂ„ tidigt el sent pĂ„ dagen. De börjar bli till Ă„ren . SĂ„ det Ă€r nog bara att skjutsa dem nu dĂ„ det Ă€r sĂ„ kallt dĂ€rute. SĂ„klart att dĂ„ C Ă€r i bilskolan mĂ„ste hon skjutsas….Ă€nda dit dĂ„….

Ha en fin onsdag alla!

3 reaktioner pĂ„ ”

  1. Jisses vad du har att stĂ„ i hela dagarna Paula inte undra pĂ„ att du Ă€r trött Ă„ ont dĂ„ du inte bara kan vila hela dagarna 🙂 men hoppas det blev en trevlig lunch kramen

    Gilla

  2. Hej, det Ă€r nog i Jakobstad som Åbo Akademi har sin barntrĂ€dgĂ„rdslĂ€rarutbildning. Det finns dock en ganska nystartad barntrĂ€dgĂ„rdslĂ€rarutbildning i Helsingfors, som Åbo Akademi och Helsingfors universitet ordnar gemensamt.

    H. Kristina

    Gilla

Oooo, man tackar sĂ„ mycket för kommentaren 😃Ha en bra dag💝

